Cere oferta personalizata

Sunt interesat de:

 

Anxietatea stresul și depresia

În ziua de astăzi, anxietatea, depresia și stresul sunt tulburări psihologice destul de des întâlnite, în rândul multor persoane, indiferent de vârstă, etnie sau sex. Dacă am știi cum să ne controlăm emoțional, multe dintre problemele de natura psihologică ne-ar fi ușor de evitat. Dar acest lucru , nu este posibil.

Din această cauză pentru a putea lupta împotriva anxietății, este necesar să înțelegeți ce o provoacă, înainte de toate. Să aflam!

Cauzele anxietății

Anxietatea poate avea nenumărate și diferite cauze. Fie vorbiți despre o stare psihică, de asemenea poate fi vorba și despre o condiție fizică.

Cele mai des întâlnite cauze de anxietate se recunosc după următoarele condiții medicale:

– atacuri de panică: ceea ce au atacurile de panică în plus față de anxietate  sunt stările de palpitație, amețelile si respirația grea. Trebuie să știm, însă, că aceste simptome pot fi induse și de obiceiuri cotidiene sau alte afecțiuni medicale, după cum urmează: consum mare de cofeina, consumul de amfetamine, tiroida hiperactivă sau anomalii cardiace. De aceea, este foarte important sa nu vă puneți singuri diagnostice! Daca simțiți că ceva este în neregulă, faceți o vizită la medic.

– tulburări de anxietate generalizată

– diversele fobii

– tulburări de stres

În mod evident, anxietatea, ca mai orice altă afecțiune, poate fi cauzată și de factori externi. Cei mai comuni dintre aceștia sunt următorii:

– stresul dezvoltat la locul de muncă

– stresul din mediul școlar

– stresul provocat de lupta cu o boală grea

– efectele secundare ale unor medicamente

Cum diminuăm aceste probleme ?

Beți mai puțină cafea

Dacă sunteți niște împătimiți ai cafelei,e timpul să faceți niște schimbări în viață.  Daca nu vreți să aveți de-a face cu atacuri de panică și anxietate, încercați să reduceți consumul de cofeina. Se recomandă consumul unei singure cești de cafea pe zi! Dacă obișnuiți să beți mai mult , încercați să înlocuiți cu ceva decofeinizat.

Vitamina B trebuie ținută la îndemână!

Majoritatea medicilor de specialitate vă vor recomanda să creșteți consumul de alimente bogate în vitamina B, pentru a reuși să izbăviți în luptă cu tulburările emoționale – de stres și anxietate. De asemenea, puteți să sustrageți aportul de vitamina B și din suplimente.

Adoptați și mențineți un stil de viață sănătos

Este important să aveți și o dietă echilibrată și sănătoasă pentru a avea energie și a vă simți bine. Dacă aveți poftă de ceva dulce, optați pentru fructe în loc de bomboane sau alte dulciuri.

Faceți exerciții fizice regulat. Exercițiile fizice ajută la ameliorarea depresiei . Pot fi exerciții ușoare pe care le puteți face în aer liber sau la soare, ori în camera mai luminoasă. Este un mod foarte simplu pentru a vă îmbunătăți starea afectivă, mai ales dacă le efectuați regulat.

Dormiți 8 ore pe noapte, chiar dacă simțiți că aveți nevoie de mult mai mult. 8 ore de somn sunt suficiente pentru a vă simți odihnit. În plus, dacă dormiți mai mult pierdeți timp prețios din zi pe care îl puteți folosi într-un mod mult mai eficient. Încercați să stabiliți o rutină prin a vă trezi la aceeași oră dimineața, chiar dacă vă este greu să vă treziți sau să vă ridicați din pat.

Relaxarea are și ea un rol foarte important într-un stil de viață sănătos. Practicați exerciții de relaxare sau meditați regulat, mai ales atunci când vă simțiți stresat. De asemenea, alocați-vă timp în fiecare zi pentru o activitate care vă va face plăcere.