Cere oferta personalizata

Sunt interesat de:

 

Combinarea corectă a alimentelor

Corpul uman este cea mai complexă „fabrică” de pe pământ. Reacțiile chimice și complexitatea întregului mecanism uman nu s-a putut explica până în prezent. Din această cauză, pentru o funcționare normală și echilibrată, ar trebui să oferim o atenție deosebită combinării corecte a alimentelor consumate în special dacă consumăm hrană gătită. De exemplu,atunci când consumăm un procent foarte mare de mâncare crudă vegetală și facem combinații nu tocmai ideale precum la rețetele de deserturi – nuci și fructe, corpul nu reacționează violent ca atunci când mâncăm chiar și cantitate mică de mâncare gătită vegetariană sau când consumăm produse animale se întâmplă să avem stări de apăsare , lipsă de energie, oboseală cronică etc.

Combinările corecte

1.Fructele în general nu se combină cu nimic și în special cei care au probleme digestive, nu au voie să le combine cu nimic iar cei care au afecțiuni serioase nu au voie să consume deloc fructele din cauza conținutului mare de fructoză care slăbește sistemul imunitar. Oamenii care nu au probleme din punct de vedere medical, pot face combinări în deserturi raw precum fructe + semințe, fructe + nuci. Urmăriți-vă corpul și dacă vă simțiți bine după un asemenea desert. Daca vă simțiți rău, înseamnă că există o problemă digestivă. E bine de știut că doar merele se pot combina cu frunze și verdețuri precum pătrunjel, busuioc, mentă etc.

2.Peştele nu trebuie să lipsească dintr-o dietă. Acesta este bogat în proteine şi acizi graşi esenţiali. În privinţa acestui aliment, problema apare atunci când vine vorba de felul în care este preparat. Evitaţi peştele pane sau prăjit, conservele de peşte în ulei şi salatele de peşte cu maioneză.

3.Friptura este o masă de bază atunci când sunteţi la dietă. Totuși,aceasta nu trebuie combinată cu o porţie de cartofii prăjiţi, ci cu fructe înăbuşite sau cu o salată de varză. Carnea este o sursă importantă de proteine de înaltă calitate. Nutriţioniştii recomandă ca preparatul, indiferent dacă este din carne albă sau roşie, să fie pregătit la grătar. Prăjitul în ulei încarcă substanţial alimentul. 150 de grame de muşchi de vită conţine 240 kilocalorii, aceeaşi porţie de muşchi de porc are 210 kilocalorii, pieptul de pui sau de curcan conţine 190 de kilocalorii.

4.Proteinele animale (carne, pește, ouă, brânzeturi) se combină corect cu legumele sărace în amidon (spanac, roșii, castraveți, ardei, broccoli, varză etc.). Proteinele animale nu se combină în niciun caz cu alimentele bogate în amidon (ex friptură cu piure sau cartofi prăjiți, pește cu orez etc.) și nici cu grăsimile deoarece va rezulta un bol alimentar indigest. Dacă totuși vreți să mâncați proteine combinate cu grăsimi (ex brânză cu smântână), adăugați și o salată. Vegetalele contrabalansează efectul inhibitor pe care îl au grăsimile asupra digestiei proteinelor.

5.Stomacul nu poate digera două alimente concentrate în același timp – alimente concentrate sunt toate alimentele în afară de legume sau fructe. Așadar e de evitat combinația a două tipuri de proteină la aceeași masă. Spre exemplu, carne și brânză sau carne și leguminoase.

6.Apa e importantă. Consumă cel puțin 2,5 litri de apă zilnic, te va ajuta nu doar la digestie ci și la buna funcționare a întregului organism. Nu beți apă niciodată în timpul mesei și nici imediat după masă, deoarece diluează sucurile gastrice si inhibă digestia.