Cere oferta personalizata

Sunt interesat de:

 

Hidratarea și rolul acesteia

Menţinerea unei greutăţi normale poate fi un exerciţiu destul de dificil, având în vedere abundenţa de alimente bogate în calorii şi a stilului de viaţă ce reduce tot mai mult ocaziile pentru activitatea fizică atât la locul de muncă, cât şi în timpul liber. În Europa, astăzi, 6 din cei 7 factori importanţi de risc de moarte prematură – tensiune arterială, colesterol, exces de greutate, consum inadecvat de fructe şi legume, sedentarism şi exces de alcool – se leagă de cum mâncam, bem şi ne mişcăm.

Importanța apei în organism

Corpul uman este alcătuit din mai mult de 60% apă, care se găsește în toate celulele și este necesară pentru ca acestea să funcționeze corect. Apa este folosită pentru a menține temperatura corpului și pentru lubrifierea articulațiilor. Ea ajută la eliminarea toxinelor și a reziduurilor din corp, este esențială în digestie, previne deshidratarea, grăbește pierderea kilogramelor și menține pielea tânără. Practic, apa este implicată în toate procesele metabolice ale corpului și nu se poate fără ea. Corpul uman poate supraviețui săptămâni fără hrană, dar doar 4 zile fără apă.

Cum pierde organismul apă?

Hidratarea sau reînlocuirea fluidelor este unul din cele mai importante procese nutriționale, care se desfășoară constant, de-a lungul vieții unei persoane. Pe măsură ce faceți efort fizic, acest fluid se pierde prin piele sub forma de sudoare și prin plămâni, atunci când respirați. Dacă apa nu este înlocuită la intervale regulate de timp, înainte, pe parcursul și după activitatea fizică, se poate instala deshidratarea.

Câtă apă trebuie să bem în fiecare zi?

Doi litri este cantitatea standard recomandată, însă aceasta diferă la fiecare persoană în funcție de nivelul de activitate fizică practicată, climatul în care trăiește, problemele de sănătate.

Doar apa hidratează?

Apa este cea mai bună opțiune pentru hidratare. Totuși, există multe alte alimente și băuturi care vă pot furniza lichidele de care aveți nevoie, dar unele adaugă, suplimentar, calorii la dietă. Cele mai recomandate sunt sucurile de fructe, lactatele, supele și ceaiurile. Este bine de știut oricum că nu toate lichidele hidratează. Sucurile, băuturile răcoritoare, ciorbele, cafeaua, băuturile alcoolice, de cele mai multe ori te deshidratează în loc să te hidrateze. Ele pot conține zahăr, sare, cofeina, alcool, cu efecte de tulburare a echilibrului hidric (unele te fac să reții apa în exces, altele să elimini prea multă).

Dacă nu eşti obişnuit/ă să bei apă constant, pe parcursul zilei, este bine să începi prin efectuarea unei hidratări corecte, adică să consumi treptat apă, cu înghiţituri mici, la intervale scurte de timp.

După un timp, acest procedeu se va transforma într-un obicei sănătos.